vineri, 7 februarie 2014

Despre cum salvez eu bugetul familiei

In general fac gaura in buget, dar asta este un alt subiect si nu ne referim la acest aspect, din contra, vom vorbi despre opusul lui.

La service-ul auto
Acum citeva zile am fost cu masina la primul ei "control". Eveniment! N-are 30 000 km, dar mai o saptamina si face micuta doi ani de la achizitionare. Pina acum n-a fost nevoie sa scot din buzunar mai mult decit stiam: asigurare, benzina si rata (fara dobinda) pentru suma imprumutata la cumparare si curatarea ei sporadica. Altceva nimic, era si culmea, nu?! Pina anul asta nici macar taxa de drum n-am platit.
Asa ca ma trezesc, o iau de volan si ne prezentam la service-ul autorizat, locul unde acum doi ani ne-am luat cu acte si claxoane.
Eram pregatita sufleteste, dar se pare ca nu suficient. Inainte sa dau cheia mi-au aratat lista cu ce urmeaza sa se intimple, m-au intrebat daca am probleme cu ea, la ce sa se mai uite sau sa repare, apoi mi-au indicat suma. Cum am zis, nu m-am pregatit sufleteste suficient, dar hai, nici sa lesin acolo nu-mi venea. Mi-am luat la revedere de la Jazzie si am asigurat-o ca in citeva ore ne vom reuni.
Vine momentul in care se face ca ei imi dau factura si eu scot plasticul portocaliu sa platesc. Nu este asa de simplu! Mai ales cu ei, mai ales ca deja imi sunau alarmele in cap. Alarme montate de acum doi ani. Dar sa le luam pe rind, totusi, ca si-asa vad cum creste varza cu salata pe care o conturez eu aici.
Surpriza!!! In loc de ce-mi zisesera de dimineata, suma de plata era mai umflata cu  vreo 47 E!!!! Ma uit, intreb, ridic o sprinceana si astept explicatii. Si el se uita, se mai uita o data, se duce la un destept la calculator si ii vad cum tot modifica ceva in calculator, cu ochii pe fisa pe care mi-o intinsese. Dupa doua minute vine cerindu-si scuze, cum ca sistemul e de vina ca ei scriu ce trebuie insa nu se salveaza si ooops, la imprimanta iese suma mai mare. Mi-am inchis urechile, la ce bun sa ma obosesc sa-i ascult scuzele si sa-mi creasca  ficatul si tensiunea inutil? Ma bucur c-am sesizat "teroarea". Oricum, aici se incheie colaborarea noastra!
Ca sa revin la ce spuneam mai devreme, cum ca ii stiam capabili de orice de-acum doi ani, ca sa scurtez povestea, am ajuns atunci la marele manager pentru ca am primit 3 contracte cu erori grave pina sa-l primim pe cel corect. Asta pe linga faptul ca primisem masina insa nu-mi veneau ratele. Am asteptat doua luni si nimic. Si pentru ca sint corecta (in general ma intorc la casierite daca imi dau rest mai mare), plus ca nu aveam chef sa ma trezesc ca am de plata o suma imensa, poate si penalizari nascocite, am pus mina pe telefon si am sunat. Uitasera sa trimita actele!!!!!

Tot la capitoul service si masini, sotul meu pateste de fiecare data acest lucru. Facturi umflate dupa fiecare service!!! Desigur, tot eu am sesizat greseala. Mie nu mi se mai pare o intimplare, ci un mod ordinar de-a face bani, ce sa mai, jaf! Si vorbim de dealeri autorizati. Ba mai mult, lui i-au dat un diagnostic pe o eroare la bord pentru ceva gen "este asa pentru ca asa este" si a trebuit sa scoata din buzuna o suma imensa pentru cele doua vorbe neclare, pe motivul ca diagnosticatorul plecase acasa. El tace. Eu i-am zis sa ceara pe mail, explicat la amanunt, diagnosticul, cauze, efect, tot. Doua telefoane si o saptamina mai tirziu a primit si mult-asteptatul mail. Dezamagitor!

Asigurarea medicala
Anul trecut imi recomanda medicul de familie un medicamet, in sfirsit altceva decit vesnicul paracetamol, dar imi spune ca nu mai am voie sa conduc atita timp cit il iau, plus o saptamina dupa. Il intreb daca pot sa ma gindesc si eventual sa nu-l iau. Imi zice da. Si plec. Si decid ca nu vreau sa-l iau, nu e momentul, n-am cum sa renunt la masina. Povestea e uitata pina cind imi zice sotul ca i-au luat cei de la asigurari o suma din cont - noi avem asigurarea comuna, de-aia vorbim si de un singur cont, al lui. Zic, ia intreaba-i intr-un email ce-a fost asta? Scurt, primeste mesaj ca e un medicament, X. E al tau?, intreaba omul nedumerit. Da, e al meu, insa nu l-am luat. Ok, hai sa le scriem, ca sint oamenii in eroare. Nu, oamenii nu erau in eroare si au justificat gestul prin faptul ca medicamentul respectiv a fost pregatit special pentru mine in farmacie iar eu nu l-am ridicat, ceea ce nu mai e problema lor. Olandezul zice, ok, e vina noastra. Subiect inchis. Romanca zice stai asa, ca nu-i asa! Ce pregatitri necesita un medicament care se afla in folie,  intr-o cutie, intr-un raft, intr-o farmacie? Hai sa le scriem ca nu mi se pare corect, nu e un preparat special. Dupa citeva zile fara reactii vine mailul pe care-l asteptam. Da, aveti dreptate, ne scuzati, nu se va mai intimpla, banii va sint trimisi inapoi in cont! Cingcingcing!

In supermarket
Am salvat in ultimele luni 10 euro pentru ca scaneaza dublu, iar eu sint cu ochii pe display.

Cumparaturi online
Frecventez acest sport cu succes, as putea spune. Si pentru ca toata dezordinea mea e ordonata, se intimpla sa stiu cam ce platesc, ce returnez, ce bani au sa-mi dea inapoi. Asa ca-mi rezolv aceste mici neplaceri cu un telefon sau email, cu numarul comenzii, suma pe care mi-o datoreaza si de cind. Hmmm ... cred ca o sa incep sa cer dobinda :))

Abonamentul la mobil
De vreo 6 ani n-am mai schimbat numarul si nici operatorul. Doar am mai jonglat cu tipul de abonament si telefonul propriu-zis. Cu doi ani in urma se face ceasul sa-mi reinnoiesc abonamentul. Eram nemultumita, mai ales ca in ultimele 5-6 luni imi anulasera oferta pentru care incheiasem contractul, prin urmare plateam mai mult. Ma pusesera pe drumuri urit de tot, una peste alta imi datorau bani si explicatii si voiam sa termin cu ei. Asa ca ii anunt ca vreau  sa incheiem orice colaborare, nu mai innoiesc niciun abonament, nu mai vreau, nu mai imi place. Intrebarea magica a venit - de ce? Calma si tacticoasa le-am povestit de-a fir a par cum mi-au luat banii, cum m-au facut sa trimit faxuri, cum m-am dus regulat la magazin si nu m-au ajutat pentru ca era weekend (singurele zile in care puteam sa ajung), cum ei, in general,  lasa de dorit. Ce s-a intimplat? Am primit o reducere la noul abonament si si-au achitat restanta in citeva luni dupa reinnoire. Mda.

Poate suna foarte mult a control freak, insa imi monitorizez foarte atent contul bancar pentru sumele care-mi sint scoase automat pe la diversi, de genul sport- o data la trei luni, reducere de tren (da, am si asa ceva!!!!), taxe, telefon.
Nu sint zgircita, insa nu-mi place sa fiu furata, inselata chiar asa pe fata, la drumul mare. Poate ca mi se intimpla numai mie, poate ca n-o fac cu intentie, insa chiar asa, in mod repetat???!!!

Voi cum stati la acest capitol?



2 comentarii:

Greta spunea...

Pfuaa, respect! Bărbatu-meu cred că te-ar aplauda, aşa e şi el. El e economicosul casei, eu sunt pe de altă parte ca soţul tău - dacă aşa ne-a zis că e de plată, atât plătim. Nu-s deloc tentată să întreb, să cercetez suplimentar. Şi rău fac!

Acrobata spunea...

Multumesc, multumesc pentru aprecieri si aplauze, Greta. Si eu mergeam pe modelul "crede si nu cerceta" pina mi-au sarit in ochi niste erori de-astea si de-atunci am schimbat kalimera :)
Sa stii ca nu-mi ia mult timp, doar ceva mai multa atentie.

In care ...

 Ce revedere...citi ani au trecut de cind am deschis primul blog pe o platforma romaneasca, apoi un altul si altul si apoi inca unul. Si le-...