marți, 16 decembrie 2008

mersu' la comun - 18.10.2007

Ei da, soarta fuse crunta! Zarurile au decis sa folosesc ceea ce s-a inventat si se cheama transportul in comun. Si uite asa eu ma transportez in comun cu fel si fel de omi ai muncii, studiosi si alte categorii pe tren si tramvai la alternanta cu metroul. Dar imi place. Asa cunosti intr-adevar orasul. Il vezi din alta perspectiva, nu prin parbrizul masinii si rinjind superior cind ploua sau ninge. Noua mea activitate mi-a amintit de vremurile de muuult apuse cind doar ce facusem cunostinta cu fluturasu', zi de salariu, sedinte, program de lucru, raspunderi si trebi de-astea de oameni mari.
Pe tramvaie si autobuze, atunci si cred ca si acum, circulau doua categorii de controlori. Nenii aia rai care te-ntrebau de bilet si ca sa-si faca norma gaseau ei un motiv sa te scoata "infractor" si cea de-a doua categorie formata din cei care se serveau singuri din geanta sau buzunarul tau, aka hotii. Am avut de-a face si cu unii si cu ceilalti cu virf si indesat!!!

Controlorii de bilete. Eu - ca o floare, stiuta in regula cu abonament si grabita. Ei - cu chef de taraboi si chititi sa-mi dea amenda. Eu am ramas floare dar fara ceva bani in buzunar si cu intilnirea ratata, ei fericiti ca au gasit fraiera. Mi-au ramas sechele pentru ca aveam abonament, numai ca tanti de la chiosc nu-mi trecuse suma. Motiv suficient pentru ei. ggggggrrrrrrrrrr

Controlorii de buzunare. Am ramas fara bani si acte de citeva ori. Am ajuns la serviciu cu geanta desfacuta si o data si cu ochelarii de soare smulsi de pe nas.
Eram in tramvai.Un om se tot foia pe linga mine ca si cum se pregatea sa scoata legitimatia si sa aud cuvintele fermecate "biletele sau abonamentele la control". Am anticipat momentul si-i arat omului ca circul pe abonament. El face doi pasi inapoi, se uita in ochii mei, isi da seama ce maaare toanta sint si-mi zice : "domnisoara, io controlez buznarele" si pleaca apasat...

Dupa toate aceste aventuri petrecute in mai putin de un an am decis ca e cazul sa schimb mijlocul de transport, cu taxiul. Dar aventurile au continuat. Taximetristi care adormeau la semafoare, altii care opreau masina, imparteau niste pumni cu ceva cunoscuti-dusmani si continuau cursa ca si cind nimic nu s-a intimplat sau cei care ocoleau tooot orasul. Primele doua categorii mai treaca-mearga, dar pe cei care-si scoteau banu' in felul asta nu am putut sa-i suport. Asa ca io nervoasa, dau sa platesc cursa si-i zic de la obraz " pai bine nene, nu ti-am zis pe un' s-o iei? fac drumu' asta cu masina zilnic,chiar asa de mare-i nesimtirea?io-ti dau atit cit face cursa in mod normal" Si-i intind niste bani, ies fulgerinda din masina si pe-aci ti-e drumu. Soferu striga dupa mine don'soara, don'soara eu, cu coada infoiata imi vad de drum. La citeva ore am constatat ca in loc de 10 000 cit facea cursa ii dadusem 50 000 si omu' striga sa-mi dea restul!

Un prieten imi povestea cum a scapat el de amenda pe tramvai. L-au prins, l-au luat dupa ei la birouri sa-i ceara acte si alea alea. Nu era singurul,evident,asa ca l-au pus sa astepte pe hol. Omu' si-a scos tigarie sa-si faca asteptarea mai placuta. Unul dintre ei ii zice ca nu se fumeaza si daca vrea sa se duca afara. S-a dus si p-aci ti-e drumul.

Mai am astfel de povesti . Dar ma intreb cine n-a patit macar o data asa ceva?
Sa va vina autobuzu' la timp si sa prindeti si loc!

Niciun comentariu:

In care ...

 Ce revedere...citi ani au trecut de cind am deschis primul blog pe o platforma romaneasca, apoi un altul si altul si apoi inca unul. Si le-...